Thursday 25 February 2010

camping day , Tg balau :D

ok , skrg saya nak cerita pengalaman saya yg tak pernah bercamping di tgh pantai di Tangjung Balau , Johor . Seperti yg anda lihat gambar dibawah ini , ini larr perkara yg kami buat semasa di sana . Skrg , saya nak introduce kan ahli keluarga kembangan saya .

-Yg berbaju putih tuhh , ayah saya .
-Baju hijau tuhh pula , maksu saya yg selalu control ayu . *poyo*
-Dekat buaian tuhh , haa counzins yg sekutu dgn saya . Si Fara and Si Ummi .
-Duduk dekat dgn dorang tuhh pulak , mak teh saya .
-Baju belang kuning yg tak nampak muka tuhh , pak ngah saya .
-Last sekali yg anda nampak berbaju orange tuhh ialah mama kesayangan saya . :D
*(gambar di bawah yer)*

ok ok , kembali ke cerita saya . Masa ny saya takde dlm gambar ny coz saya tgh berendam dlm air laut bersama dgn adik dan counzins saya yg lagi sorang . Tunggu Si Fara and Si Ummi lambat sangat dtg , tuhh yg terjun dulu . hee , Kalo nak taw , mmg syok larr camping kat sana coz cuaca yg nyaman dan boleh buat ape je yg anda nak . Ibarat pantai tuhh kita yg punyer larr ! HAHA ,


Waktu malam pulak , kteorang makan BBQ . Emmm , mmg sedap larr ! Hingga saya menjilat jari . Then , saya dgn counzins saya tak taw nak buat ape . So , ape lagi masa untuk kteorang melayan perasaan larr . Bukan saya tapi Si Fara and Si Ummi yg 24 jam dgn hp di tangan . Saya pulak , haiii alamat kesian . Duduk jela melihat dorang melayan perasaan . Yela , hp saya rosak , macam mana nak SMS or CALL . :'(










Kesimpulannya , group saya yg menang ! HAHA




ok , ape yg anda lihat di gambar kedua ny adalah permainan belon acah atau galah panjang . Kteorang main permainan ny masa hari kedua camping di Tangjung Balau . Best giler time ny ! Ny firstime saya main dgn nenek and counzins saya tg lain . ok , skrg saya nak perkenalkan pulak ahli keluarga kembangan saya yg kedua :

-Yg berdiri tgh tuhh saya larr . Tgh pegang kayu . hehe :P
-Yg baju biru gelap tuhh , nenek saya . Maintain kan dy ?
Yg tak pakai baju tuhh , uncle saya ! Dy main tipu masa main belon acah ny . hish ,,
Yg kecil molek pakai baju biru+merah tuhh pulak , adik kepada Si Ummi tuhh . Dy mmg pandai giler main belon acah ny .
Yg lain tuhh adalah kawan kepada nenek saya yg bawa family join kteorang camping sekali .






So , ny larr pengalaman saya sepanjang dua hari di Tangjung Balau . Lain kali saya harap dapat buat lagi yg lebih syok !:)







P/s:thankx too anty yg daa upload gambar di facebook dan ziana copy :P

No comments:

Post a Comment