Thursday 14 January 2010

Batu Pahat .

ary tuhh , aku balik kampung Batu Pahat coz ade kenduri arwah moyang aku . mule2 bile aku dgr nak balik , aku so excited ! yela , ade udang disebalik batu . *blushing . mama balik tanpa pengetahuan nenek aku . kire suprise larr ny . otw nak balik kampung , sice dlm kereta , hati aku , fuhh seriously berdebar ! don't know larr nape . mase tuhh petang . rase macam lambat nak sampai . mane tak yer , daddy asyik2 singgah R&R . aduhh , geram je . selalu dlm kereta aku tido . ny tak . berjaga sepanjang jln . tido tuhh tido larr jugak tp bile celik mata still belum sampai .




ok , ny daa masuk simpang Parit Yaani , Batu Pahat . mule2 mama mmmg daa cadang nak beli buah kalo ade kedai buah . then , ade larr satu kedai buah ny . daddy tanye mama " nak singgah tak ?" mama pun ckp " singgah larr" . daddy mase tuhh nak tak nak je singgah coz jawapan mama mase tuhh cm tak yakin . alamatnya , terlepas larr kedai buah tuhh . aduhh ! then , daddy U-turn . adik tanye " daddy , nape pusing ?" . daddy pun jwb larr . " nak pergi balik kat kedai buah tuhh " . larr , aku mase tuhh daa pening . yela , hati daa tak sbr nak sampai kan . fikiran daa ke lain . hee , mase kat kedai buah tuhh , wahh punyer larr lame . hampir setengah aku kepanasan kat dlm kereta . malas nak keluar . dlm hati dok meronta suruh cepat . daa setengah jam tuhh , baru mama and daddy masuk .





skrg , aku sampai kat kampung tepat pukul 6 petang . lame kan ? HAHA , mase tuhh nenek aku daa sampai . kan aku ckp yg nenek aku tak taw kteorg dtg . alih-alih bile aku muncul depan dorang , mule larr nenek aku terkejut beruk ! HUA HAHAHA . macam2 larr die ckp . then mama and yg lain masuk larr dlm , aku n fara , makcik aku mule kan operasi . HAHA , time tuhh daa nak maghrib . aku pun kalang kabut nak mandi coz mlm kat sane mmg takde air . aku ape lagi , berebut larr dgn fara nak masuk bilik air . aku undi punyer undi , HAHA aku menang so aku pun masuk larr dulu . igt kan nak mandi lame larr konon yer . alih-alih fara memekik kat luar bilik mandi . "Amie , die daa sampai" . fara ckp kat aku . aku pun "haah ! betul ke ? ko jgn nak tipu"." betul larr !" . aku tergopoh gapah pakai baju . excited larr katakan ! . daa siap tuhh igt nak pergi larr kat ruang tamu . tapi malu hehe , sebab counzins aku ade kat depan . sanggup aku tunggu fara siap mandi . duduk larr aku kat depan pintu
bilik air tuhh . giler kan ? HAHA . dlm hati " lembap betul minah ny mandi ".daa siap mandi tuhh , bole pulak fara tinggalkan aku kat belakang . aku panggil banyak kali . lagi dy jln . kurang asam ko , fara ! . mase aku daa sampai ruang tamu tuhh , aku tak nampak pun dy . mase kat bilik mandi tadi ade aku dgr suara dy . but bile aku daa sampai tgk hilang . "aik , mane pulak mamat ny pegi ? " . daa sikat rambut , pakai bedak , aku duduk larr kat tangge . fara ? haa , enta , mase tuhh aku tak igt dy buat ape .




then , mase aku duduk kat tangge mengelamun tuhh , aku nampak dy lalu sebelah aku . igt nak buat ape coz rushing sgt aku tgk dy . rupeyer , nak salam atuk and ayah aku . larr , buat terkejut aku je . hampeh punyer jantan ! . aku sengeh kat dy , dy pandang aku balik . dy ckp "eleee ," haa ? "eleee" je ? aku penat duduk tangge tuhh . ckp tuhh je . siot ! HAHA . ok , mase utk makan pulak . perut mase tuhh tak lapar , tapi terpakse jugak makan . yela , lauk daa byk . tak elok larr kalo tak makan . aku tambah sekali je . malu larr katekan . then , minum air teh panas . fuhh , kat sane sejuk macam kat switzerland . tuhh yg minum air panas . mase aku duduk kat ruang tamu tuhh . dy dtg kat sofa tempat aku duduk .sibuk je nak ganggu ketenangan nak minum air panas . bole pulak dy tanye aku soalan yg pelbagai . nak tak nak jwb jela . kesian . hehe , lame jugak larr kami berbual . mase tgh syok dgr dy bercerita . fara pulak kacau steam . heyyy , ko ny fara , kalo ye pun time ny jugak ko nak kacau line . panjang sgt ke aku story ? takpe , syok sendiri . HAHA




mase ny pulak bacaan tahlil tgh start . fara , nana n ika bole sempat gossip pasal cite hantu . aduiii , nak jugak ! aku pun tumpang jugak kekadang . HAHA ,dlm mase yg same aku asyik2 kena marah dgn mama , sebab bising sgt . padahal aku takde buat ape pun . hmmm , takde nasib . bile org kampung daa habis baca sume . mase hidangkan makanan . HAHA , ny part yg best ny . aku larr volentier *sory salah eja yg first skali angkat dessert . hee , best dpt bagi kat "dy" . mase tuhh fara , nana n ika pun ade skali . dorang kena angkat barang yg berat . hee , mase daa habis bagi makanan sume , bole kire sekejap jugk larr makan . aku disuruh sama mama n makcik sedara aku untuk kemas ruang atas . hee , ape lagi , aku menunjukkan kehebatan sebagai seorang wanita yg rajin ! bole pulak mase aku angkat barang byk dy bole suro letak gelas dlm dulang aku ! daa larr tak cukup tgn nak pegang , ny lagi nak tambahkan keberatan dulang tuhh ! giler ke ? lepas daa bwak sume pergi dapur , aku naik larr atas balik , ehh bole pulak dy suro aku mop lantai . banyak cantik ! last2 , pandan muka , dy yg kena mop ! :P . hushh , lame jugak nak kemas kat atas tuhh , sakit pinggang . dan skrg mase utk relakxxxx .





kebetulan mlm tuhh ade bola , selangor lawan n.sembilan . giler kecoh kteorg . HAHA ! best main beating dgn dy sape menang bola . yg fara tak habis dgn cite hantuyer dgn nana n ika . aku , hehe ape lagi dgn dy larr . cite memanjang . sampai sempat tukar tempat bual . dari dlm pergi keluar . amek angin mlm larr katekan . sampai pukul 12.15 dok cite . pasal kelas larr , berat badan larr , macam-macam larr . ckp pasal berat badan , siot punyer fara ! ade ke pergi ckp berat aku 50 kg ! igt aku gorilla ape ! lepas tuhh , yg lain pun dok menambah ! sengal ,, daa ngantok , so masuk dlm , nak tido ny sempat pulak miskol2 . padahal satu rumah . takde keje en ? HAHA , biasa larr . adat org JOHOR ? .




esok pagi , aku mandi awal . nak balik . perghhhh , air dy mmg nak bagi aku beku cam cite titanic tuhh ! sejuk bhaiiii , aku org first yg mandi awal . HAHA , then , breakfast , fuhh sedap roti canai ! sekali je tambah . don't know why makan sikit . lepas tuhh , sempat lagi naik motor dgn fara , nana n ika . ronda satu kampung Parit Yaani tuhh . sambil pegang penyapu lidi . tak sakai ke ? takpe , control je . 2-3 kali ronda tempat same . pening kepala . nampak parit , rumah , kelapa sawit , getah . tuhh larr pemandangan indah nameyer . HAHA , tuhh jela pengalaman satu hari kat kampung . motifnya focus kepada counzins aku tuhh . FARHAN ! mamat yg poyo , giler , sakai , :P











firsttime tulis panjang .takde keje ,,

No comments:

Post a Comment